So robotaksiji pripravljeni na izredne razmere? Ob izpadu obstali sredi ceste

Robotaksiji so v San Franciscu ovirali promet, ko so se ob izpadu elektrike ustavljali sredi ceste.
Pred dnevi je v San Franciscu prišlo do izpada elektrike, ki je vplival na floto samovozečih taksijev podjetja Waymo. Več vozil se je ustavilo sredi križišč, kar poraja skrbi o pripravljenosti ponudnikov avtonomne vožnje za spopadanje z izrednimi razmerami, poroča Reuters.
Samovozeči taksiji ali robotaksiji podjetja Waymo, ki je enota tehnološkega velikana Alphabet, so po izpadu, ki ga je 20. decembra povzročil požar v obratu ponudnika elektrike PG&E, obstali na cestah in križiščih z vklopljenimi varnostnimi lučmi. Waymo je po incidentu ustavil delovanje in ga znova nadaljeval dan kasneje.
Incident je ponovno sprožil pozive k strožji regulaciji nastajajoče, a hitro rastoče panoge, saj druga podjetja, vključno s Teslo in Amazonovim Zooxom, prav tako širijo storitev robotaksijev v več mestih.
“Če se na izpad električne energije odzovete napačno, so regulatorji malomarni, če v odziv ne zahtevajo nekakšnega dokaza, da bo scenarij potresa ustrezno obravnavan,” je za Reuters dejal Philip Koopman, profesor računalništva in strokovnjak za avtonomno tehnologijo na Univerzi Carnegie Mellon.
V torek je Waymo v izjavi dejal, da so njihovi robotski taksiji sicer zasnovani za obvladovanje nedelujočih prometnih signalov, vendar občasno zahtevajo potrditev. Čeprav so vozila v soboto uspešno prevozila več kot sedem tisoč zatemnjenih signalov, je “izpad povzročil zgoščen porast” zahtev za potrditev, kar je “povzročilo zamude pri odzivanju, kar je prispevalo k zastojem na že tako preobremenjenih ulicah,” je dejal Waymo.
Regulacija vožnje na daljavo
Operaterji robotskih taksijev po vsem svetu v različni meri uporabljajo oddaljeni dostop ljudi – v panogi znan kot “teleoperacija” – za spremljanje in nadzor vozil. Waymo ima na primer ekipo človeških agentov za “odziv voznega parka”, ki odgovarjajo na vprašanja Waymo Driverja, njihovega bota, ko naleti na določeno situacijo.
Vendar ima takšna pomoč na daljavo svoje omejitve, izpad Wayma pa poudarja potrebo po regulaciji načina, kako operaterji robotskih taksijev uporabljajo tehnologijo, je za Reuters dejala Missy Cummings, direktorica Centra za avtonomijo in robotiko Univerze George Mason in nekdanja svetovalka ameriškega regulatorja za varnost v cestnem prometu.
“Smisel oddaljenega delovanja je v tem, da so ljudje prisotni, ko se sistem ne odziva tako, kot bi se moral. Zvezna vlada mora regulirati oddaljeno delovanje,” je dejala Cummings. “Zagotoviti morajo, da obstajajo rezervne oddaljene operacije, ko pride do neke katastrofalne okvare.”
Kalifornijski oddelek za motorna vozila in Kalifornijska komisija za javne službe, ki regulirata in izdajata dovoljenja za testiranje in komercialno uporabo robotaksijev, sta sporočila, da preiskujeta incident. Oddelek za motorna vozila je v pogovorih z Waymom in drugimi proizvajalci glede odzivanja v sili, pripravljajo pa tudi predpise za vožnjo na daljavo.
S floto več kot 2.500 vozil Waymo deluje na območju San Francisca, Los Angelesa, Phoenixa, Austina in Atlante, še piše Reuters.